Sci-fi fanatic blog

A blogomon első sorban sci-fi filmekről, kisebb részben horror filmekről szeretnék leírásokat közölni, lévén hogy ezek állnak a legközelebb az ízlésemhez. Elsősorban a kevésbé ismert tudományos-fantasztikus filmekről írok élménybeszámolókat, de a továbbiakban is fogok leírásokat közölni a legújabb alkotásokról is. Inkább a véleményemet írom le, mintsem korrekt kritikát.

A jégbefagyott ember (Iceman)

2011.11.30. 16:03 scififanatic

 

Ez egy elég kevéssé ismert ’84-es sci-fi. A történet egyszerű, megtalálnak egy jó állapotban megfagyott ősembert, és pár speciális technikával sikerül életre kelteniük a Grönlandi tudósoknak. Ezután az ősember új „életet” kezd, gyakorlatilag egy ketrecben… Úgy tartják, mint egy gorillát, persze szigorúan kísérleti célból.

Érdekesnek indult, a közepén elég átlagos volt, a végére elgondolkodtató lett. Röviden így írnám le. Az eleje jól indult, amolyan igaz sci-fisen, nagyon tetszett a bázis felépítése, hiteles megjelenítése tudósokkal, mindennel. Csak a reakciók voltak furák, amikor az ősember „Chhharlhhhie” felébred, meglepődöttséget látni a tudósok arcán, na de hol az öröm? Elvégre egy világraszóló felfedezést tettek, s bizony ezt az örömöt hiányoltam a film még egy fél tucat jelenetéből is. Mint már mondtam az alapötlet nekem nagyon tetszett, de amikor elkezdett az az ősember beszélni, meg egyáltalán járkálni, viselkedni az szerintem elég gázul lett megoldva. Nem tudom, hogy hogyan éltek elődeink, de szerintem jobb volt a beszédkésségük már i.e. 40 ezerben annál, hogy csak erős hörgéssel telített primitív beszédet tudtak volna produkálni. (Kicsit a beszédjénél azt hittem magyarból merítettek, mert mintha „bhhhazzzhhhhd mehhhhhg” –et ismételgetett volna az ősember :) ). A másik dolog a járás, modern ember élesztettek újra, hogy nem jár hát akkor kiegyenesedve, miért inkább egy beszélő csimpánznak mutatták be, mint egy embernek. Bizony én úgy vagyok vele, hogy az 50-es 60-as évek majomember ábrázolása az amerikai filmekben itt még tetten érhető. A kapcsolat felvétel része az viszonylag jól lett megoldva amikor egymást tanítják Dr. Shepbeard-el.

A végét nem annyira értettem, [Spoiler] oké hogy az ősemberünk valami álom túrán volt, aminek a célja az lett volna, hogy meglássa az isteneit és ez által jó létet hozzon a családjának, népének, de akkor miért engedi el a helikopter és zuhan a mélységbe? A helikopter jelképezte a szellemet, istenséget amit keresett, de miért kell ennek öngyilkossággal járnia? Mindenesetre annyiban tényleg elgondolkodtató a film, hogy tényleg úgy kellene élni, ahogy az ember szeretne. Én 7/10-et adnék rá, bár lehet inkább csak 5-öt kellene, mert nagyon zavart az ősemberünk viselkedése pár helyen.

IMDB értékelés: 6.1

Port.hu értékelés: 7.3

Év: 1984

Torrent letöltés: http://ca.isohunt.com/download/156011957/Iceman+1984.torrent

A bejegyzés trackback címe:

https://sci-fi-fanatic.blog.hu/api/trackback/id/tr723426264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása